Naar Florida, via zon, regen en Mickey!

We hebben afgelopen weken maar weer wat dingen ondernomen, anders hadden we ook zo weinig om over te schrijven. We denken wel dat we nog niet eerder zoveel verschillende dingen hebben
gedaan in een korte tijd.

Ok, ’t werd even wat herfstachtig zoals eerder al vermeld, dus het werd tijd voor wéér een zomer. Ondanks dat ze het hier gewoon winter noemen, vinden wij dat 25 à 30 graden, een luchtvochtigheid van 100% op sommige momenten toch aardig als zomer klinkt. Het gekke is alleen dat het hier nu om 17:30 donker is, terwijl de
temperatuur nog steeds erg aangenaam is.

We hebben helaas de hevige regenval in Texas niet helemaal kunnen ontwijken. Gelukkig hebben we een aantal keer goed besloten om niet in een tentje te overnachten, waardoor we niet echt last van de overstromingen hebben gehad.
Gelukkig hadden we erg goed weer tijdens ons bezoek aan het ‘Big Bend National Park’. Dit natuurpark ligt helemaal in het zuiden van Texas en grenst aan Mexico. Waar we nog maar enkele weken
geleden naar Canada keken, konden we nu Mexico zien liggen. Een ander feit dat we merkten dat we vlakbij Mexico waren, was de
aanwezigheid van de rijdende douane. We mochten toen we weggingen toch even onze paspoorten laten zien inclusief visum, ondanks dat we naar onze mening er niet echt Mexicaans uitzien.

Tussen de buien door hebben we San Antonio bezocht, met een
verrassend leuk centrum, waar je langs de rivier een sfeervolle route kan volgen.
We wilde Houston misschien nog bezoeken, maar vanwege opnieuw hevige regenval zijn we maar doorgereden om uiteindelijk 2 dagen later in New Orleans aan te komen.

Deze stad is behoorlijk geraakt door ‘Hurricane Katrina’ in 2005 en we vroegen ons af of je hier nog wat van ziet. De TomTom stuurde ons door wat wijken waar de gevolgen nog duidelijk zichtbaar
waren. Zwaar versleten, niet onderhouden, woningen waar nu voor een groot gedeelte armoede heerst en daardoor criminaliteit. Apart om te zien en iets wat ook nog steeds een probleem vormt.
Het centrum van New Orleans is anders. Ook hier zie je nog wel wat onderhoud aan hotels, restaurants, maar het merendeel is nog zoals het was. Het oude centrum bestaat veelal uit laagbouw en de Franse bouwstijl is nog duidelijk zichtbaar.

Het goede weer bracht ons ook weer wat oude bekende vrienden; de muggen! En omdat het eerder die week veel geregend had, zaten er veel en ze waren erg hongerig!! Een poging tot even wat eten klaarmaken in de schemerdonker leverde 17 muggenbulten op aan de voeten…
Op zich logisch dat deze insecten zich hier bevinden, grote gebieden rondom New Orleans bestaan uit moeras. Andere beesten welke je dan tegen kunt komen zijn alligators, welke eigenlijk de hele dag in één houding wat aan de kant van ’t water liggen en richting het eind van de dag langzaam onderwater zakken om het avondeten te
verzamelen…dit lijkt aardig op onze daginvulling op dit moment.

De laatste staat die we wilde bezoeken is Florida. De naam alleen al klinkt zonnig, en dit kwam redelijk overeen. Na een kort bezoek aan de Budweiser brouwerij kwamen we in St. Augustine terecht. Hier werd ons direct verteld dat dit het oudste stadje van Amerika is…maarruh, werd dit ons ook al niet verteld over Boston, een paar
weken terug?? Ach, wat maakt ’t ook uit, we hebben er ons weer een dagje kunnen vermaken en nemen de kennis van geschiedenis van de gemiddelde Amerikaan niet al te serieus.

Toen kwam de grootste verrassing; een gratis bezoek aan Disney World! (bedankt Ruud Adriaans!!)
Waar we normaal gesproken themaparken eigenlijk links laten
liggen, was dit een uitgelezen kans om toch een paar dagen het Las
Vegas voor kinderen te bezoeken.

Disney World, hemels voor kinderen, een hel voor alle ouders die een halve inboedel moeten meeslepen in die hitte, een genot voor ons om dit te mogen aanschouwen. Daarnaast uiteraard volop
genieten van leuke attracties, schelden op de hoge prijzen van eten en souvenirs, maar uniek om dit te kunnen doen.
We hebben in drie dagen 3 van de 7 parken kunnen bezoeken, in principe meer dan genoeg, aangezien we behoorlijk gaar waren van het geslenter tussen de kinderwagens en dikke mensen door.
Uiteindelijk kon de foto samen met Mickey Mouse niet ontbreken en vonden we ’t een erg gave ervaring.

We zijn nu langzaamaan de westkust van Florida aan het verkennen (lees: op wat strandjes liggen) en zullen de laatste 2 weken nog de Everglades, enkele Key’s eilanden en Miami gaan bezoeken. Het
begint nu toch eigenlijk echt wel op een vakantie te lijken…

Zo, dit zal zo’n beetje één van de laatste stukjes zijn waarin we
iedereen op de hoogte stellen. Hierna zal ons leven waarschijnlijk iets wat saaier worden en niet de moeite waard om hier 2 kantjes onzin over vol te kletsen.

Wij genieten hier nog even van zon, zee en strand, over een paar
weken gaan we dan toch echt de winter in.

Foto’s van de afgelopen weken vindt je hier…

Een fijne sinterklaas aan allen! (de pietendiscussie hebben echt niet gemist)